Att leva med Trichotillomani

Alla inlägg under februari 2011

Av Light - 12 februari 2011 11:15

Klockan är 11:15, det betyder att det har gått hela 53h och 15min sedan jag senast drog ett hårstrå från min kropp. Över 2 dygn har jag klarat av nu och jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv tidigare.

Mitt mål som jag trodde var ouppnåeligt var att klara av det i 24 timmar.

Nu har jag ett nytt mål.

En vecka.

Klarar jag det...ja då jävlar XD

Av Light - 7 februari 2011 21:50

 

Såå, hur går det med min Trichotillomani?


Det går helt åt helvete med alltihop!


Jag drar när jag är:
avslappnad
lugn
glad
sur
ledsen
orolig
nervös
upprymd
stressad
trött
pigg
depp
flum
när jag läser
när jag ser på film
när jag lyssnar på musik
när jag arbetar
när jag tar det lugnt
när jag är ensam
när jag är med mina vänner
i mitt rum
i hemmet
i skolan
på bussen
på tåget
på tågstationen


Det faktum att jag drar på offentliga platser är skrämmande nog.


                  





                 Här är ett smakprov på vad jag har lyckats med idag:

       

Nästan halva ögonbrynet saknas, det är dessutom betydligt mycket smalare/tunnare än det andra, man kan se det från ett skrämmand elångt avständ, ögonfransarna är helt borta och om det fortsätter kommer jag få en ny kal fläck på hjässan.


Jag börjar tvivla på om jag kan klara det här själv.. Fortsätter det såhär söker jag upp läkare för medicin eller terapi



Over and out
//Light

Av Light - 1 februari 2011 15:45

Personligen tycker jag om att gå till skolan/gymnasiet..

Idag satt vi och redigerade ett bildspel och jag lade märke till att jag satt och drog loss hårstrån såfort ingen tittade.


Jag har lagt märke till att jag drar loss hår på allmänna platser allt oftare, tidigare var det endast hemma eller när jag var ensam. Jag sitter till och med och rycker på tågstationen.

Dessa förändringar börjar skrämma mig, jag får bara en allt större känsla av att jag bara blir sämre och sämre. Tidigare drog jag bara några hårstrån i veckan,

nu drar jag nån slinga varje dag. Fan... Vad är det här?


Måste dra, ska spendera dagen med Bästispus och Near (ja jag har skumma namn på mina kompisar)


Over and out
//Light

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du hört talas om Trichotillomani förr?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards