Att leva med Trichotillomani

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Skola

Av Light - 14 april 2011 21:29


Imorgon ska alla i klassen redovisa 5 minuter om ett valfritt ämne, hade tänkt mig att jag skulle ta mod till mig och berätta om min Trichotillomani så jag sitter och gör sista minuten arbete just nu.

Jag har varit väldigt osäker om detta är en särskild god ide, men sitter man och drar hår/ögonfransar/ögonbryn i klassrummet är det nog bättre att förklara varför man gör som man gör istället för att folk ska behöva se det och tro att det är något allvarligt fel på mig.

Får väl se hur det går imorgon, blir man utstött så blir man.



Over and out
//Light

 
 
Cilla

Cilla

4 augusti 2011 16:02

Hallå tjejen! =)
Antar att du inte bloggar så mycket längre eftersom ditt senaste inlägg är postat i april...men ah, jag skriver ändå! ;)
Jag blev glad när jag hittade din blogg...eller ja, kanske inte glad G-L-A-D men tycker du är tuff som bloggar om ditt hårdragande. =)
Jag är nämligen oxå en trichare och förstår precis vad du går igenom!! Har haft det sen jag va barn och med åren har jag utvecklat en sån hat-kärlek till detta beteende. Jag vill sluta för att det är fult att vara kal...men jag vill fortsätta för att det är skönt och ett säkert sätt att få mig att må bra eller ännu BÄTTRE! En konstig känsla...men ja, det är svårt som fan att sluta...jag har provat ett oräkneligt antal gånger, senast med hjälp av KBT och det funkade rätt bra...men kräver så otoligt mycket kraft och tankearbete! Så jag blev lat och då sket det sig ;) eller ja...egentligen saknade jag väl mitt plockande så jag hittade på en bra ursäkt.. ;)
Hade gott!
KRAM! / C

http://cillabacill.blogg.se

Light

26 oktober 2011 14:10

Nämen tjenah tjenah!
Mjo jag blev plötsligt mycket inaktiv, men jag brukar hänga runt på ganska många sidor på internet så jag glömmer lätt bort den här, dock ska jag försöka komma igång här igen och uppskattar din kommentar stort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Light - 5 februari 2013 14:42

Jamen hejsan hoppsan här tog det minsan ett bra tag innan jag började skriva igen huh   Mycket har hänt och så, sitter dock i skolan just nu så jag tänkte mest bara meddela att jag lever än och börjar antagligen närma mig slutet av min behandling...

Av Light - 19 mars 2012 23:10

Det var ett tag sedan jag skrev här.. ett bra tag sen.. hehSommaren lider mot sitt slut och jag tvingas göra mig av med latheten och göra mig redo för ett nytt skolår. Yey.    Vad har man haft för sig då? -Födelsedag: Fyllde 18 i Mars, den ni! De...

Av Light - 9 januari 2012 18:57

Idag är det den 9 Januari, denna dag kommer alltid stå mig varmt om hjärtat. Idag är det exakt ett år sedan jag blev medveten om min Trichotillomani. Ett år sedan jag lärde mig att det jag gör är normalt. Ett år sedan jag fick veta att jag inte ä...

Av Light - 3 januari 2012 21:22

2011 är över, det är nu ett nytt år med nya möjligheter gott folk. I år var första gången jag inte fireade- men hur stavar jag egentligen? XD I år var första gången jag inte firade med familjen, istället valde jag att åka till "Mah bro" Eruu i Se...

Av Light - 7 december 2011 15:23

Tjolahoppsan hejmorsning och lite sånt   Tänkte dela med mig av lite sidor jag är medlem på här dådå. DeviantArt: http://w-i-s-s-l-e-r.deviantart.com/  Jag tecknar hela tiden, här finns det flesta jag skapar Sheezyart:  http://wissler.sheez...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du hört talas om Trichotillomani förr?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards