Att leva med Trichotillomani

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Light - 26 oktober 2011 14:15

Nämen vadan detta? Ett nytt inlägg?

Ja faktiskt!

Jag vet inte riktigt varför jag plötsligt slutade skriva här, är medlem i ganska många sidor så jag glömmer lätt bort att uppdatera alla men här är jag igen så det är väl bara att fortsätta från där vi slutade (Även om jag sitter i skolan och egentligen borde arbeta men det struntar jag i för jag är en busunge ibland)

 

    Nu kör vi!!  


 


Så, Du snackade om ett föredrag in för klassen senast, hur gick det? Bangade du ur? 

Ja, som sagt hade vi 5 minuters föredrag och jag valde att komma ut för klassen om min Trichotillomani, det var väldigt nervöst och flera gånger under veckan hade jag sådan enorm lust att bara kasta papprena och brja om och prata om Pandor, Japan eller något annat som intresserar mig. Men jag tog mod till mig och ställde mig där framme och sa som det var.

Hur reagerade dem? Blev det några kommentarer?

Jag var livrädd för att de skulle kommentera men nu var det nämligen såhär att vår lärare delade upp klassen i två grupper. Så jag fick stå och prata inför sisådär 8 pers varav 5-6 stycken av dem redan kände till det då de var mina närmaste vänner. Så egentligen kom jag väll ut för kanske 3 personer som konstigt nog inte kommenterade eller frågade något.  Ingenting särskilt hände efter det, inga blickar, inget mummel, inga frågor. Allt flöt liksom på som det alltid har gjort.

Du har varit inaktiv i 6 månader, har det hänt något särskilt under denna period?

Nej faktiskt inte... Okej nu ljög jag kanske XD Inte för att ni kommer att orka läsa men vafan, nu kör vi:

Jag har klippt mig kort kort, Jag har ritat vidare på mina serier, jag har lyckats hålla mig till mitt ensliga singelliv, jag har sabbat min dator, jag har sytt en docka vid namn Olof.  Jag har gjort en serie som svenska-uppgift i skolan på 21 sidor , helt i färg på datorn under loppet av 5 dagar, jag försökte göra mig en egen tecknar-studio men failade totalt då skrivbordet flyttades in i mitt rum nån vecka senare, jag har lagt upp min första fanfiction på internet.

Jag har genomgått en enorm identitetskris och överlevt. Jag känner mig själv bättre nu.

Jag har Skaffat Paint tool SAI till datorn som jag sabbade sedan 3 månader tillbaka.

Jag har cosplayat Timmy Turner på ett konvent för andra gången och fått underbar respons av folk som kände igen mig.

Jag har sminkat ögat till ett skolprojekt så att det såg ut som om jag blivigt skuten i ögat.

Jag har trotsat mig själv och tittat på Twilight, den sög som fan ska ni veta (Still a hater and proud).

Jag träffade Svampbob på Nickelodeondagen i Gävle. 

Den första Oktober hade jag dragit bort båda mina ögonbryn, mitt självförtroende brast totalt under den dagen.

      Följande morgon började jag med att "trolla fram" ögonbrynen med en kajalpenna och jag mådde bättre igen.

Nu har jag tappat bort pennan och sminkar inte dit dem längre, jag har börjat attackera ögonbrynen igen så det lilla som vuxit ut håller på att försvinna igen.

Jag har fortfarande inga ögonfransar men håret är iallfall fortfarande intakt. (Jag klippte mig för att jag ville det, inte för att några kala fläckar började ta form)


Borde verkligen arbeta med skolan nu så vi bfår välla ta och lämna det som det är.

Kort och gott så mår jag bättre nu än jag gjorde senast jag skrev och hoppas på att allting kommer att flyta på i samma takt framöver.


Over and out
//Light

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du hört talas om Trichotillomani förr?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards