Att leva med Trichotillomani

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Lite gott & blandat

Av Light - 1 december 2011 08:38

Idag tänkte jag bara skriva lite vad som nu än faller mig in. Kan väl börja med en bild av mig dådå.

Jag har fått bättre självförtroende i och med att jag började i gymnasiet men bilder blir fortfarande redigerade. Dock beror det väl mest på att jag tycker om att redigera så XD
Egentligen är min hud extremt misskött och jag beskriver mig alltid som "en spinkig liten finnig tonåring" så ja.. Ser därför inte alls ut sådär i verkligheten men aja nu vill jag redigera så då redigerar jag.


När jag redigerar bilderna på det där sättet så att huden blir såpass blek att finnarna försvinner så fylls jag med den där känslan av att "jamen jag passar ju nästan utan ögonfransar ibland ju" och att "det ser ju inte alltid så fail ut endå.." Men jag skulle allra helst vilja ha tillbaka ögonfransarna igen.



Jag är ganska stressad just nu eftersom vi ska flytta igen. Huset i Ljusne blev aldrig sålt och skulderna bara stiger så i helgen blir jag en jävla Ljusnebo igen.. Inget illa ment ifall ni bor där.

Skulle egentligen ha flyttat i Februari men mina föräldrar råkade glömma att berätta för mig att de ändrade sig så jag har bara haft en vecka på mig att packa, tjoho..

Och återigen lyckas mamma sänka mitt humör genom att konstatera att jag börjar få en kal fläck på hjässan och sedan fråga varför jag gör så.. Jag orkar inte ens förklara för henne om min TTM längre.


Jag gillar godis.


Jag har börjat rita mer större projekt nuförtiden. Istället för bara en bild på två timmar  så blir det kanske 12 personer i samma bild som jag jobbar med i flera dagar. Det tar sin tid men jag måste erkänna att jag älskar den där känslan av stolthet när man ser på bilden och kan tänka "det där har jag gjort med mina egna händer, ingen annan. Bara jag". Jag älskar den känslan.

Dessutom har jag lagt märke till hur mycket min stil har förändrats det senaste året.

  Bilden föreställer en karaktär vid namn Chowder från en tecknad tv-serie med samma namn. Bilden till vänster är ritad i  Juni 2010 och bilden till höger ritades nu i November 2011. Det är ioförsig nästan 2 års skillnad men jag räknar det endå som ett års skillnad. Dock kan jag fortfarande inte få till hans hatt XD



Jag har arbetat i veckor med mitt sega windows moviemaker åt att göra en speciell video om mig själv och min utveckling genom åren. Detta har varit väldigt underhållande och jag är väldigt nöjd med resultatet.


Jamen det var väl allt jag hade att säga för idag, sitter i skolan och måste väl antagligen fortsätta med mitt arbete



Over and out
//Light


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Light - 5 februari 2013 14:42

Jamen hejsan hoppsan här tog det minsan ett bra tag innan jag började skriva igen huh   Mycket har hänt och så, sitter dock i skolan just nu så jag tänkte mest bara meddela att jag lever än och börjar antagligen närma mig slutet av min behandling...

Av Light - 19 mars 2012 23:10

Det var ett tag sedan jag skrev här.. ett bra tag sen.. hehSommaren lider mot sitt slut och jag tvingas göra mig av med latheten och göra mig redo för ett nytt skolår. Yey.    Vad har man haft för sig då? -Födelsedag: Fyllde 18 i Mars, den ni! De...

Av Light - 9 januari 2012 18:57

Idag är det den 9 Januari, denna dag kommer alltid stå mig varmt om hjärtat. Idag är det exakt ett år sedan jag blev medveten om min Trichotillomani. Ett år sedan jag lärde mig att det jag gör är normalt. Ett år sedan jag fick veta att jag inte ä...

Av Light - 3 januari 2012 21:22

2011 är över, det är nu ett nytt år med nya möjligheter gott folk. I år var första gången jag inte fireade- men hur stavar jag egentligen? XD I år var första gången jag inte firade med familjen, istället valde jag att åka till "Mah bro" Eruu i Se...

Av Light - 7 december 2011 15:23

Tjolahoppsan hejmorsning och lite sånt   Tänkte dela med mig av lite sidor jag är medlem på här dådå. DeviantArt: http://w-i-s-s-l-e-r.deviantart.com/  Jag tecknar hela tiden, här finns det flesta jag skapar Sheezyart:  http://wissler.sheez...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du hört talas om Trichotillomani förr?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards