Att leva med Trichotillomani

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Nyårsafton

Av Light - 3 januari 2012 21:22

2011 är över, det är nu ett nytt år med nya möjligheter gott folk.

I år var första gången jag inte fireade- men hur stavar jag egentligen? XD

I år var första gången jag inte firade med familjen, istället valde jag att åka till "Mah bro" Eruu i Segersta för lite efterlängtad Bromance som min gode vän Near hakade på. För att minska förvirring kan jag väl tillägga att Eruu och Near är smeknamn vilket antagligen var ganska uppenbart men endå. Av de vänner jag umgås med dagligen är det knappt en enda av dem som jag faktiskt kallar vid namn.

Och ja, jag använder väldigt konstiga ord, jag borde allvarligt talat tilldelas ett lexikon ibland XD


Nyårsafton blev därför fylld av stoj och stök. Vi råkar vara "duktiga" 17-åringar och drack därför energi-dricka och läsk eftersom vi följer lagar och sånt så ingen alkohol för oss inte. Vi måste ha spenderat nästan 4 timmar åt att dansa runt i hennes stuga till gamla låtar från hits 4 kids för allmän nostalgis skull. Någon tyckte att det var en bra ide att klä ut sig så plötsligt står vi där: En kavaj-klädd gentlemanna-brat, en greese-kopierad-70-tals inspirerad tjej och så en spinkig liten fjortis med fondation över läpparna (jag) och dansar runt som om livet hängde på det.


Jag älskar att det är så lätt att bara släppa alla förväntningar och bara bete sig hur jävla pinsamt man vill när man är bland sina vänner för mig. Kvällen var underbar och jag kände mig så fri och allmänt lycklig.

Under flera timmar rörde jag inte ett ända hårstrå..



Självklart gällde detta inte hela stunden jag stannade där. Vi blev kvar där i 4 dagar och ett flertal gånger letade handen sig upp till mina ögonfronsar och ögonbryn. Men i princip varje gång fanns 'Near' där och sa åt mig att låta bli och ta ner handen.

En del av mig skriker, vafan det är ju ändå mitt beslut vad jag gör med mina händer?!

Men en annan del av mig är tacksam, det är ju trots allt någonting jag hatar mig fjälv för att jag gör och hon gör bara vad hon kan för att få mig att slippa se mig i spegeln fylld med hat ich ånger.


Det är komplicerat heöt enkelt



Hoppas iallafall att alla har haft ett härligt nyår, härlig juafton för den delen må jag säga.




Over and out

//Light

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Light - 5 februari 2013 14:42

Jamen hejsan hoppsan här tog det minsan ett bra tag innan jag började skriva igen huh   Mycket har hänt och så, sitter dock i skolan just nu så jag tänkte mest bara meddela att jag lever än och börjar antagligen närma mig slutet av min behandling...

Av Light - 19 mars 2012 23:10

Det var ett tag sedan jag skrev här.. ett bra tag sen.. hehSommaren lider mot sitt slut och jag tvingas göra mig av med latheten och göra mig redo för ett nytt skolår. Yey.    Vad har man haft för sig då? -Födelsedag: Fyllde 18 i Mars, den ni! De...

Av Light - 9 januari 2012 18:57

Idag är det den 9 Januari, denna dag kommer alltid stå mig varmt om hjärtat. Idag är det exakt ett år sedan jag blev medveten om min Trichotillomani. Ett år sedan jag lärde mig att det jag gör är normalt. Ett år sedan jag fick veta att jag inte ä...

Av Light - 7 december 2011 15:23

Tjolahoppsan hejmorsning och lite sånt   Tänkte dela med mig av lite sidor jag är medlem på här dådå. DeviantArt: http://w-i-s-s-l-e-r.deviantart.com/  Jag tecknar hela tiden, här finns det flesta jag skapar Sheezyart:  http://wissler.sheez...

Av Light - 1 december 2011 08:38

Idag tänkte jag bara skriva lite vad som nu än faller mig in. Kan väl börja med en bild av mig dådå. Jag har fått bättre självförtroende i och med att jag började i gymnasiet men bilder blir fortfarande redigerade. Dock beror det väl mest på att...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Har du hört talas om Trichotillomani förr?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards